Borusan Kocabıyık Vakfı'ndan Okul Öncesi Eğitime Destek

Kocabıyık Vakfı'nın (BKV) desteğiyle çocuklarda etik değerleri geliştirmek üzere hazırlanan 'Okul Öncesinde Değer Eğitimi' adlı kitap, yarıyıl tatili öncesinde İstanbul'daki 5240 anaokulu öğretmenine ulaştırıldı.

Eğitim alanında projelere destek vermeyi sürdüren Borusan Kocabıyık Vakfı (BKV) Prof. Dr. Gülçin Alpöge'nin kaleme aldığı 'Okul Öncesinde Değer Eğitimi' adlı kitabın sponsorluğunu üstlendi. Kitap; okul öncesi eğitim çağındaki çocuklara temel etik değerlerin nasıl verilebileceği konusunda öğretmenlere ve ebeveynlere yol göstermek amacıyla hazırlandı.

Binlerce anaokulu öğretmenine 'Okul Öncesinde Değer Eğitimi' kitabı Vakfın sponsorluğunda hazırlanan kitap; Borusan Kocabıyık Vakfı Müdürü Nihal Alptekin’in girişimleri ve İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün desteğiyle İstanbul genelinde 5240 anaokulu öğretmenine yarıyıl tatili öncesinde ulaştırıldı.

Borusan Holding Kurucu ve Onursal Başkanı Asım Kocabıyık kitapla ilgili olarak şu değerlendirmede bulundu:

'Ülkemizde çağdaş ve mutlu bir toplumun geleceğini yavrularımız inşa edecek. Türkiye’nin geleceğine yön verecek çocuklarımızın küçük yaşlardan itibaren temel değerlerimize sahip çıkmayı öğrenmelerini çok önemsiyorum. Gelecek nesilleri yetiştirmek için büyük gayret sarf eden öğretmenlerimize rehberlik etmesi amacıyla vakfımızın, Prof. Dr. Gülçin Alpöge’nin değerli çalışmalarının yer aldığı bu kitabı hayata geçirmesinden büyük mutluluk duyuyorum. Öğretmenlerimizin bu kitaptan faydalanarak topluma faydalı bireyler yetiştirmelerini temenni ediyorum. Bu vesileyle İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Sayın Muammer Yıldız’a, bu kitabın binlerce öğretmene ulaşmasında gösterdiği azami destek için şükranlarımı sunuyorum.'

İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Muammer Yıldız ise kitapla ilgili olarak şunları söyledi:

'Değerler Eğitimi; son yıllarda okullarda öğretmenlerimizin en çok dikkat çektiği ve en güzel şekilde uygulamalar yaptığı ve iyi örneklerin paylaşıldığı bir ders haline gelmiştir. Milli Eğitim Bakanlığı bu konuda titizlik göstermekte ve bu alana yönelik sempozyum, konferans, çalıştay gibi çalışmalara imza atmaktadır. Üniversitelerimiz başta olmak üzere temel insani değerleri ihtiva eden bu tür akademik çalışmalar konusunda bir hayli gayret göstermişlerdir.

Evrensel değerler olan paylaşım, insan hakları, sevgi, saygı, iyilik, sorumluluk vs. çocuklarımızın sahip olması gereken yaşam becerilerini içeren Prof. Dr. Gülçin Alpöge’ ye ait Okul Öncesinde Değerler Eğitimi kitabına sponsor olarak tüm okul öncesi öğretmenlere ücretsiz dağıtılmasını üstlenen Sn. Asım Kocabıyık’a ve bu kitabın yazılması ve okullara dağıtılması hususunda öncü olan Vakfın Müdürü Nihal Alptekin’e en içten, samimi duygularla teşekkür ederim.'

Çeşitli okul öncesi kurumlarda öğretmenlik ve müdürlük gibi görevlerde bulunan ve halen Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde ders veren Prof. Dr. Gülçin Alpöge, kitabında ele aldığı 'değer' kavramını 'tüm toplumlarda değer olarak kabul edilen, uyulmadığı takdirde başkalarına ya da kişinin kendine zarar veren olgular' diye tanımlıyor. Alpöge;; 'doğru seçim yapabilme', 'dürüstlük', 'sevgi', 'saygı', 'cesaret', 'iyilik', 'sorumluluk', 'adalet', 'arkadaşlık', 'barışıklık (huzur)' gibi değerleri ele aldığı kitabına ilişkin şu değerlendirmede bulundu: 'Bu kitap çocuklarda temel etik değerleri geliştirmek isteyen öğretmenler ve anne-babalara yardımcı olmak düşüncesiyle hazırlandı. Değer eğitimi kuşkusuz evde başlar. Ancak günümüzde küçük çocuklar da zamanlarının büyük bir kısmını okulda geçiriyorlar. Bu nedenle de öğretmenlere iş düşüyor.’

'Değer'lerin küçük yaşta öğrenilmesi önemli; çünkü bu değerleri benimsemek çocukların kendine güven duymasına, karar verebilmesine, problem çözmesine ve mutlu olmasına katkıda bulunur. Ayrıca bir toplumun güvenle işleyebilmesi yeni kuşakların bu değerlerle yetişmesinden geçer.'

Eğlenceli Etkinliklerle Miniklere Değer Eğitimi

Borusan Otomotiv Zehra Nurhan Kocabıyık Avcılar İlköğretim Okulu'nun anasınıfında sınıf içi etkinliklerde örnek uygulamaların hayata geçirildiği 'Okul Öncesinde Değer Eğitimi' kitabında değerler, üniteler halinde ele alınıyor. Her ünitede oyunlarla, değişik etkinliklerle, masal, öykü, şiir, şarkı ve drama senaryolarıyla desteklenen çalışmalarla; çocukların bu değerleri deneme-yanılma yöntemiyle öğrenmeleri yerine erken yaşta benimsemeleri amaçlanıyor.